О проекте Координаторы проекта Малокомплектные школы
Вы находитесь: ТИО » Английский язык » 5 класс » Семейные узы » Семейные узы (обобщение)


Учебник «Английский в фокусе» для 5 класса (“Spotlight”), авторы Ю. Е. Ваулина, О. Е. Подоляко, Д. Дули, В. Эванс. “Просвещение”, 2007, 2009
Цели урока:
- развивать умения самостоятельной работы на уроке;
- контролировать усвоения лексико-грамматического материала модуля № 4
Оборудование урока:разноуровневые карточки, карта достижений.

Проект урока

Этап урока

Время

Деятельность учителя

Деятельность учащихся

1

Организационный момент

Целеполагание

2 минуты

Знакомит с темой урока и целью

Ставят себе цель выполнить упражнения на карточках, достичь той отметки, которую желают получить за урок

2

Работа с разноуровневыми карточками

40 минут

 Раздает карточки. Оказывает индивидуальную помощь, проверяет задания.

Выполняют
Задания по карточкам. Отмечают свои достижения на карте.

3

Рефлексия

2 минуты

Подводит итог, анализирует таблицу

Сравнивают результат таблицы с предполагаемым результатом

4

Индивидуальное домашнее задание

1 минута

 

Желающие записывают задание

Стенограмма урока
Ход урока
I. Организационный момент. Целеполагание.
Goodmorning, boysandgirls! How are you? I am very glad to see you. Today we are going to check our knowledge and do the next Progress Check.
If you want to get a “5” you are to do cards 1-3
If you want to get a “4” you are to do cards 1-2
If you want to get a “3” you are to do card 1

II. Работа с карточками.
You will have 40 minutes to work. If you have any questions, please, raise your hands, and I will come up Don’t forget to register your achievements in the chart. So I wish you good luck!

Card 1 for “3” (заданиена “3”)
1. Write the opposite
1. short —
2. thin-
3. big-
2. Circle the correct answer.
This is my mother. Look at her/she
Mrs Richards is our/us math teacher 
John is my best friend. I tell he/him everything. 
B2 is my favourite band. I love their/them songs. 
My/Megrandpa is very funny. 

Card 2for “4” (заданиена “4”)
1. Put the words in the correct order.
guitar/ play/ don’t/please
_____________________________________________________________
and/come/him/meet
_____________________________________________________________
the/door/please/open
______________________________________________________________
don’t/ there/ go/please
_______________________________________________________________
2. Use the prompts to make sentences.
Come here (х)________________________________
Open the door (+)______________________________
Look at it (х)__________________________________
Close the window(+)____________________________
Give him a book (+)_____________________________
2. Fill in the gaps with can/can’t.
1. A: ………….Mary cook well?
B: Yes, she……..
2. A: …………Bill dance?
B: No, he ………
3. A: ………Sue play football?
B: Yes, she……..
4. A: ……. your brother speak French?
B: Yes, he……..
5. A: ………Tony and Steve paint?
B: No, they ………..

 

walk

read

run

Ann

+

+

_

Peter

-

+

+

Bill

+

-

-

________________________________________________________________

3. Write sentences as in the example.
1. This is Mary. This is her bicycle.
This is Mary’s bicycle.
2. This is Tom. This is his mother.
____________________________________________________
3. Look at the boys. This is their ball.
_______________________________________________________
4. This is John. This is his house.
________________________________________________________
5. This is Sue. This is her sister.
________________________________________________________
6. Look at the women. This is their car.
_________________________________________________________
2. Translate into English.
Носик кошки, ухо собаки, рука мальчика, волосы девочки, ручка мальчиков, комната девочек, голова змеи, машины мужчин;
________________________________________________________
Card 3 for “5” (заданиена5” )

1. Put the text in the correct order then answer and translate.
That’sallaboutme. What’syour family like? Write back soon. Sarah.

My father and mother are Tom and Susan. My brother is Jacob. He’s nine years old. He is very clever. He can play computer games. Mysister isEmily. She’ssixyearsold. She’s friendly but very noisy! My hobbies are playing the guitar and dancing. I can also cook dinner for my family.

Hi, I am Sarah. I’m fourteen years old and I’m a student. I am from UK. I’m tall and slim with brown hair and blue eyes.
Her name is ______________________.
Her hobbies are______________________
Her parents are_______________________
Her sister’s name is ___________________
Sheis_______________

2. What’stheEnglishfor:
Игратьнапианино, говоритьпо-английский, игратьвкомпьютерныеигры, смотреть на картину, внешность, толстый, худой, классный.
3. Translate this text into Russian
My Mum’ name is Jane. She’s 35 and a music teacher. She can play the guitar. She is very clever.
_____________________________________________
Tom is my brother. He’s 8 and he’s very naughty, but caring. Computer games are his hobby.
__________________________________________

III. Рефлексия.
You have done much hard work at the lesson Let’s look at the register and analyze our achievements — students have done 2cards, — pupils have done 3 cards and — pupils have done their best. So you see that still there is much to be done. Ithankyouforthelesson.

IV. Индивидуальноедомашнеезаданиепокарточкам.
You can take your H/w.

Замалтдинова Гузель Раисовна
МБОУ «Татарская гимназия №2 при КФУ» г. Казань
zamaltdinova2010@yandex.ru

Другие новости по теме: