Учебник «Английскиий в фокусе» для 6 класса (“Spotlight”), авторы Ю. Е. Ваулина, О. Е. Подоляко, Д. Дули, В. Эванс. “Просвещение”, 2009
Цели урока:
- ввести новый лексический материал по теме;
- активизировать использование новых лексических единиц;
- развивать умение самостоятельной работы на уроке;
Оборудование: учебник, компьютер, обучающие компьютерные тесты, карточка с объяснением образования повелительного наклонения; карта достижений.
Проект урока английского языка по теме: «Движение по городу» в 6 классе.
№ |
Этап урока
|
Время
|
Деятельность учителя
|
Деятельность учащихся
|
1.
|
Организационный момент
Целеполагание
|
2 мину
ты
|
Знакомит с темой урока и целью
|
Ставят себе цель ответить на вопросы, выполнить упражнения, достичь той отметки, которую желают получить за урок
|
2.
|
Введение новой лексики, обсуждение ситуаций по теме, выполнение устных упражнений
|
15 мин
|
Знакомит с новой лексикой
|
Знакомятся с новыми словами, записывают в словарики, используют в предложениях.
|
3.
|
Компьютерные тесты для практики использования
-новой лексики;
-модального глагола can/can’t
|
25 минут
|
Помогает включиться в работу на компьютере, объясняет, если возникнут вопросы по процедуре выполнения теста
|
Выполняют компьютерные тесты. Отмечают свои достижения на карте
|
3
|
Рефлексия
|
2 мину
ты
|
Подводит итог, анализирует таблицу
|
Сравнивают результат таблицы с предполагаемым результатом
|
4
|
Индивидуальное домашнее задание
|
1 мину
та
|
|
Желающие записывают задание
|
1. Организационный момент. Целеполагание.
Teacher: Hello, dear friends! I am glad to welcome you at our lesson. How are you? I am glad you are fine. Today we will learn new words, do some tests to practice these words. And you will get some marks. Your marks will depend on your hard work.
If you want to get a “5” you should do 5 tests
If you want to get a “4” you should do 4 tests
If you want to get a “3” you should do 3 tests
2. Введение новой лексики
2.1 Now, let’s open the second part of the module and read the title. Open your ex.-books and write down all the new words from the pictures. (Work on the new word-list: pronunciation, making collocations)
Word-list:
Sail a boat
Fly a plane
Turn right/left
Go straight
Go towards
Stop at the…
Park at the…
Go up/down
2.2 Ex.1 p.28
2.3 Ex.2 p. 28
Now, switch your note books on and try to do tests 2-5 to practice the new word list.
Test 1
Retelling (homework checking up. Students come up to the teacher one by one)
3. Компьютерные тесты
Test 2 Find the right collocation.
1.to drive
2. to fly
3. to sail
4. to ride
1. a bike
2 a plane
3. a motorcycle
4. a lorry
5. a boat
6. a helicopter
7. a horse
8. a car
9. a plane
10. a ship
Test 3. Choose the right answer.
1. Bob and Mary can ....a bike.
1. ride
2. drive
2. His father can't .....a boat.
1. fly
2. sail
3. Can you ... the guitar?
1. use
2. play
4. Stop at the traffic ......
1. lights
2. lamps
5. .....in front of the supermarket.
1. Park
2. Lean
Test 4. .Choose the best answer.
1. Can you cook?
1. Yes, I can.
2. That's right
2. Are you ready?
1. I see.
2. Yes, let's go.
3. Can I turn right here?
1. No, you can't.
2. Yes, go straight.
4. Where is the driving school?
1. Next to the bank.
2. Stop at the traffic lights.
5. Be careful on the roads.
1. Yes. OK.
2. Perfect!
Test 5. Read and write pro for Prohibition or per for Permission
1. You can't turn right.
______________________________
2.You can't turn left.
_____________________________
3. You can park here.
______________________________
4. You can't go here.
______________________________
5. You can only go straight on.
______________________________
6. You can only turn right.
_______________________________
7. You can't drive over 50 mph.
_______________________________
8. You can only turn left
______________________________
4. Рефлексия.
Well, you worked very hard. Our lesson is coming to an end. Let’s have a look at the results of your work. (marks)
5. Домашнее задание.
Your home task is to learn the new word-list. Those pupils who want to improve their marks, you can finish doing the tests of the lesson.(paper variants)
Ф.И.
учеников
|
Test 1
Retelling
(homework)
|
Test 2
|
Test3
|
Test4
|
Test5
|
Mark
|
|
|
|
|
|
|
|
Мустафина Гульсина Шамилевна,
учитель английского языка гимназии №2 г.Казани
guls.mustafina2011@yandex.ru