Учебник «Английскиий в фокусе» для 6 класса (“Spotlight”), авторы Ю. Е. Ваулина, О. Е. Подоляко, Д. Дули, В. Эванс. “Просвещение”, 2009
Цели урока:
- ввести новый лексический материал по теме;
- активизировать использование новых лексических единиц;
- изучить образование повелительного наклонения глагола;
- развивать умение самостоятельной работы на уроке;
Оборудование: учебник, компьютер, обучающие компьютерные тесты, карточка с объяснением образования повелительного наклонения; карта достижений.
Проект урока английского языка по теме: «Безопасность на дорогах» в 6 классе.
№ |
Этап урока
|
Время
|
Деятельность учителя
|
Деятельность учащихся
|
1.
|
Организационный момент.
Целеполагание
|
2 мину
ты
|
Знакомит с темой урока и целью
|
Ставят себе цель ответить на вопросы, выполнить упражнения, достичь той отметки, которую желают получить за урок
|
2.
|
Введение новой лексики, обсуждение ситуаций по теме
|
15 мин
|
Знакомит с новой лексикой
|
Знакомятся с новыми словами, записывают в словарики
|
2.
|
Компьютерные тесты для практики использования
-новой лексики;
-повелительного наклонения глагола
|
25 минут
|
Помогает включиться в работу на компьютере, объясняет, если возникнут вопросы по процедуре выполнения теста
|
Выполняют компьютерные тесты. Отмечают свои достижения на карте
|
3
|
Рефлексия
|
2 мину
ты
|
Подводит итог, анализирует таблицу
|
Сравнивают результат таблицы с предполагаемым результатом
|
4
|
Индивидуальное домашнее задание
|
1 мину
та
|
|
Желающие записывают задание
|
1. Организационный момент. Целеполагание.
Teacher: Hello, dear friends! I am glad to welcome you at our lesson. How are you? I am glad you are fine. Today we begin the next module- №3. We will learn new words, the imperative, do some tests to practice these words. And you will get some marks. Your marks will depend on your hard work.
If you want to get a “5” you should do 4 tests
If you want to get a “4” you should do 3 tests
If you want to get a “3” you should do 2 tests
2. Введение новой лексики Open your books and find the cover of module 3. Look at the pictures and try to tell what it is about. (discussion).
Now, let’s open the first part of the module and read the title. Open your ex.-books and write down all the new words from the pictures.(work on the new word-list: pronunciation, making collocations)
Word-list:
Parking zone
Traffic sign
Traffic lights
Traffic warden
Pavement
Zebra crossing
Pavement
Pedestrian
Now, switch your note books on and try to do tests 1-3 to practice the new word list.
Grammar. The imperative. Now, look at the sentences and try to understand how to form the imperatives.
Card. + Wear your seat belt!
- Don’t talk to the driver!
3. Компьютерные тесты
Test 1
Find the right variant:
1. traffic lights 5.pedestrian
2. zebra crossing 6 traffic sign
3. yellow lines 7. traffic warden
4. pavement 8. parking zone
1. дорожный знак
2. тротуар
3. пешеходный переход
4. парковка
5. светофор
6. желтые полосы
7. дорожный знак
8. дорожный инспектор
Test 2
Match the words to make phrases:
1 ....the window 5.... both ways
2. ...the pavement 6. ...across the road
3. ....the driver 7... a seat belt
4.... the road
1. wear
2. walk straight
3. look
4. run onto
5. talk to
6walk on
7. lean out of
Test 3
Fill in the sentences with the words below.
driver — ways — road — cross — pavement — flow — signs- side — careful — helmet
1. Be .... when you cross the street.
_______________________________
2. Look both ... before crossing the street.
_______________________________
3.Walk on the.....
_______________________________
4. Follow the traffic.....
_______________________________
5. Don't talk to the bus ...
_______________________________
6. Don't run into the ......
_______________________________
7. Don't ....between the parked cars.
_______________________________
8. Ride your bike with the ....of traffic.
_______________________________
9. Always wear a bicycle....
_______________________________
10. Use the door on the pavement.....to get out o f the car.
_______________________________
Test 4
Fill in the correct imperative.
Don't talk — Look — Wear — Don't lean
1.......your seatbelt.
_______________________________
2. .....for the zebra crossing.
______________________________
3......out of the window.
_______________________________
4.....on the phone while driving.
_______________________________
4. Рефлексия.
Well, you worked very hard. Our lesson is coming to an end. Today you learned some new words, how to form the Imperative and did tests. Let’s have a look at the results of your work. (marks)
5. Домашнее задание.
Your home task is to learn the new word-list. Those pupils who want to improve their marks, you can finish doing the tests of the lesson.(paper variants)
Ф.И.
учеников
|
Test 1
|
Test 2
|
Test3
|
Test4
|
Mark
|
|
|
|
|
|
|
Мустафина Гульсина Шамилевна,
учитель английского языка гимназии №2 г.Казани
guls.mustafina2011@yandex.ru