Учебник «Английский с удовольствием» для 5-6 класса (“Enjoy English”), авторы М. З. Биболетова, Н. В. Добрынина, Н. Н. Трубанева. “Титул”, 2009
Цели урока:
- развивать умение самостоятельной работы на уроке;
- контроль усвоения лексико-грамматического материала юнита 7
Оборудование: учебник, бумбокс, аудиоматериал, разноуровневые раздаточные тесты, карта достижений.
Проект урока английского языка
№ |
Этап урока
|
Время
|
Деятельность учителя
|
Деятельность учащихся
|
1
|
Организационный момент
Целеполагание
|
2 минуты
|
Знакомит с темой урока и целью
|
Ставят себе цель выполнить тесты и упражнения, достичь той отметки, которую желают получить за урок
|
2
|
Работа над тестами. Повторение ранее изученной темы.
|
15 минут
|
Помогает включиться в работу, объясняет, если возникнут вопросы по процедуре выполнения теста
|
Выполняют тесты
|
3
|
Самостоятельное изучение материала по аудиодиску. Работа с разноуровневыми карточками (А — на «5», В — на» 4», С — на «3»)
|
10 + 15 минут
|
Включает аудиоматериал. Раздает карточки по вариантам. Оказывает индивидуальную помощь, проверяет задания.
|
Изучают самостоятельно теоретический материал. Выполняют задания по карточкам. Отмечают свои достижения на карте
|
5
|
Рефлексия
|
2 минуты
|
Подводит итог, анализирует таблицу
|
Сравнивают результат таблицы с предполагаемым результатом
|
6
|
Индивидуальное домашнее задание
|
1 минута
|
|
Желающие записывают задание
|
Ход урока
I. Организационный момент. Целеполагание.
Teacher: Dear students! Today we are going to remember our previous lesson and Present Perfect tense. You will do some test and then we will speak about good manners and helping your family. At the end of the lesson you will do different tasks depending on your aim.
The first task is to do the revision test.
You will have 15 minutes to do it.
II. Самостоятельная работа с тестами. Повторение ранее изученной темы Present Perfect.
Test 1
A) already B) yet C) still
1. Have you made your bed…?
2. He’s …come back from jogging and he’s a bit tired.
3. –Have they woken up…?
- No, they are…asleep.
4. I haven’t had a bath … .
5. My brother hasn’t left the university … . He’s … studying there.
6. He’s … set the table.
7. We haven’t seen your best friend … .
8. Will you … love me when I’m old and grey?
9. He’s set the table.
10. Don’t eat the pears, they aren’t ripe … .
The time is up.
III. Самостоятельное изучение стиха по аудиоматериалу.
Helping mother
Help your mother set the table
With a knife and fork and spoon.
Help your mother set the table
Every afternoon
Help your mother clear the table
Take the knife and spoon.
Help your mother clear the table
Morning, night and noon.
Работа с разноуровневыми карточками.
Now you have o work with the cards A, B, C.
If you want to get a “5” you are to work with Card A.
If you want to get a “4” you are to work with Card B.
If you want to get a “3” you are to work with Card C.
You will have 15 minutes to work with the cards.
What mark would you like to get today? Put it in your exercise books.
Don’t forget to register your achievements in the chart. Good luck!
Card C
Match
- go
- make
- take out
- wash
- walk
- water
- look after
- set
|
- your nephew
- shopping
- the table
- your dog
- your bed
- rubbish
- the plants
- up
|
Card B
Fill in the table showing the jobs you did at home each day for the last week (put + or -):
Your name______________________
Your jobs at home |
Sun.
|
Mon.
|
Tu.
|
Wed.
|
Thur.
|
Fri.
|
Sat.
|
I set the table
|
|
|
|
|
|
|
|
I made my bed
|
|
|
|
|
|
|
|
I swept the floor
|
|
|
|
|
|
|
|
I walked my dog
|
|
|
|
|
|
|
|
I took out rubbish
|
|
|
|
|
|
|
|
I watered the plants
|
|
|
|
|
|
|
|
I washed up
|
|
|
|
|
|
|
|
I went shopping
|
|
|
|
|
|
|
|
I looked after my nephew
|
|
|
|
|
|
|
|
Card A
Fill in the table:
A friendly family |
Members of the family always help each other
|
A loving family
|
|
A close family
|
|
A caring family
|
|
A hospitable family
|
|
A traditional family
|
|
A conservative family
|
|
IV. Рефлексия.
Teacher: Dear students! I really appreciate your results today. You have done your best. I hope you are also glad with your results. I congratulate students who have reached A –level. They are:… . Students with B level (…) have also worked hard. Pupils with C level (…) have also got not very bad marks. I thank you for the lesson and wish you every success in your studies.
V. Индинвидуальное домашнее задание по карточкам.
Teacher: You can do some tasks at home. We will continue our work at the next lessons.
Султанова Лейла Шамилевна
МБОУ Школа № 58 Казань
sayapova.ktm@yandex.ru