Учебник «Английский в фокусе» для 6 класса (“Spotlight”), авторы Ю. Е. Ваулина, О. Е. Подоляко, Д. Дули, В. Эванс. “Просвещение”, 2006
Цели урока:
- формирование лексических и грамматических навыков и умений в процессе самостоятельной работы над темой;
Оборудование: разноуровневые карточки, карта достижений.
Проект урока
№ |
Этап урока
|
Время
|
Деятельность учителя
|
Деятельность учащихся
|
1
|
Организацион-
ный момент.
Целеполагание
|
2 минуты
|
Знакомит с темой урока и целью
|
Ставят себе цель выполнить упражнения на карточках, достичь той отметки, которую желают получить за урок
|
2
|
Самостоятельное изучение материала. Работа с разноуровневыми карточками:
1-2карточк-«три»
1-3карточки-четыре
1-4карточки -«пять»
5 карточка- дополнительная оценка
|
36 минут
|
Раздает карточки. Оказывает индивидуальную помощь, проверяет задания.
|
Изучают самостоятельно теоретический материал. Выполняют
Задания по карточкам. Отмечают свои достижения на карте.
|
3
|
Рефлексия
|
2 минуты
|
Подводит итог, анализирует таблицу
|
Сравнивают результат таблицы с предполагаемым результатом
|
4
|
Индивидуальное домашнее задание
|
1 минута
|
|
Желающие записывают задание
|
Ход урока
I. Организационный момент. Целеполагание.
Teacher: Hello, dear friends! I am glad to welcome you at our lesson. How are you? I am glad you are fine. The theme of our lesson today is “My country” we are going to work with new words and phrases. At the lesson you will study Grammar reference and have some practice with the cards and exercises in your books to check your knowledge. And you will appreciate your results yourselves.
If you want to get a “5” you are to do cards 1-4
If you want to get a “4” you are to do cards 1-3
If you want to get a “3” you are to do card 1-2
And I have one more card for extra mark.
II. Самостоятельное изучение теоретического материала S/b p. GR2 Module 2
Card 1.
Write the ordinal numbers.
• One — __________________
• Three — _________________
• Six — __________________
• Five — _________________
• Nine — _________________
• Twelve — ________________
• Twenty — ________________
• Thirty-three — ______________
Card 2.
Write in on/in/at.
• ____ 10 October
• ____half past four
• ____1987
• ____Friday morning
• ____the morning
• ____summer
• ____Wednesday |
• Goodbye! See you ___ Saturday.
• I usually get up ___ 8 o’clock in the morning.
• What are you doing ___ Thursday evening?
• My granny’s birthday is ___ February.
• I like to look at the Moon ___ night.
• We often go to the beach ___ summer.
• Let’s meet ___ 6-30 tomorrow evening.
|
Card 3. P.19 ex 6 Read the dialogue carefully and draw the living room of Laura, Steven and John.
Card 4. Language puzzle. Find 10 places in town. List them and say what you can buy there.
r |
s
|
u
|
p
|
e
|
r
|
m
|
a
|
r
|
k
|
e
|
t
|
u
|
j
|
f
|
g
|
h
|
e
|
c
|
a
|
c
|
h
|
e
|
m
|
i
|
s
|
t
|
s
|
e
|
r
|
y
|
j
|
b
|
f
|
t
|
y
|
s
|
f
|
t
|
u
|
m
|
p
|
n
|
e
|
w
|
s
|
a
|
g
|
e
|
n
|
t
|
s
|
u
|
k
|
b
|
o
|
z
|
e
|
n
|
a
|
l
|
i
|
b
|
r
|
a
|
r
|
y
|
t
|
o
|
r
|
w
|
n
|
u
|
g
|
e
|
q
|
m
|
o
|
u
|
c
|
t
|
i
|
r
|
t
|
z
|
g
|
x
|
v
|
b
|
n
|
g
|
y
|
r
|
j
|
k
|
l
|
p
|
s
|
q
|
r
|
s
|
c
|
f
|
r
|
t
|
g
|
a
|
n
|
h
|
j
|
o
|
s
|
t
|
o
|
y
|
s
|
h
|
o
|
p
|
s
|
n
|
z
|
c
|
f
|
d
|
h
|
t
|
c
|
y
|
h
|
n
|
b
|
p
|
e
|
t
|
s
|
h
|
o
|
p
|
o
|
p
|
e
|
b
|
g
|
d
|
s
|
a
|
z
|
a
|
b
|
r
|
w
|
q
|
p
|
a
|
r
|
e
|
p
|
o
|
s
|
t
|
o
|
f
|
f
|
i
|
c
|
e
|
u
|
1. _________________________
2. _________________________
3. _________________________
4. _________________________
5. _________________________
6. _________________________
7. _________________________
8. _________________________
9. _________________________
10. ________________________
(extra cаrd) Say the sentences in English.
• Я живу в красивом районе.
• Поблизости много кафе и магазинов.
• Справа от аптеки находится почта.
• Напротив аптеки расположен банк.
• За аптекой находится газетный киоск, напротив которого расположена автобусная остановка.
III. Рефлексия
Teacher: Dear children! The time is up! You have done much hard work at the lesson and have learnt many new things. Let’s look at the register and analyze our achievements: ---students have done 2cards, --- students have done 2 cards and the test. So you see that still there is much to be done. I thank you for the lesson and wish you every success in your studies.
IV. Индивидуальное домашнее задание.
Teacher: You can take your H/w.
W/b Ex. 9 p. 16
Бирюкова Наталья Наилевна
МБОУ Лицей № 68 г. Уфа
binat@inbox.ru