Учебник «Английский в фокусе» для 4 класса (“Spotlight”). Авторы Н. И. Быкова, Дж.Дули, М. Д. Поспелова, В. Эванс. “Просвещение”, 2010
Цели урока:
- развивать умения самостоятельной работы на уроке;
- контроль усвоения употребления и образования Past Simle;
- контроль усвоения изучаемой лексики по Модулям 5-6.
Оборудование: карта достижений, карточки для самостоятельной работы.
№
|
Этап урока
|
Время
|
Деятельность учителя
|
Деятельность учащихся
|
1
|
Организационный момент. Целеполагание
|
2 мин
|
Знакомит с темой урока и целью
|
Ставят себе цель ответить на вопросы, выполнить упражнения, достичь той отметки, которую желают получить за урок
|
2
|
Самостоятельная работа учащихся
|
40 мин
|
Помогает включиться в работу, объясняет, если возникнут вопросы по процедуре выполнения заданий
|
Выполняют тесты на карточках. Отмечают свои достижения на карте
|
3
|
Рефлексия
|
2 мин
|
Подводит итог, анализирует таблицу
|
Сравнивают результат таблицы с предполагаемым результатом
|
4
|
Индивидуальное домашнее задание
|
1 мин
|
Желающим дает домашнее задание
|
Желающие записывают задание
|
Ход урока
I. Организационный момент. Целеполагание.
Teacher:
Hello, dear friends! I am glad to welcome you at our lesson. How are you? I am glad you are fine. Today we are going to do a test work on Modules 5-6.
During the lesson you will do the tasks to check your knowledge.
If you want to get a “3” you should complete Card A.
If you want to get a “4” you should complete Card B.
If you want to get a “5” you should complete Card C.
Good luck!
Name
|
Card A
|
Card B
|
Card C
|
Amirkhan
|
|
|
|
Daniyal
|
|
|
|
Iluza
|
|
|
|
Leyla
|
|
|
|
Aliya
|
|
|
|
Iskander
|
|
|
|
Amina
|
|
|
|
Suleyman
|
|
|
|
Adelina
|
|
|
|
Karina
|
|
|
|
Ildan
|
|
|
|
Kamil
|
|
|
|
Enje
|
|
|
|
Musa
|
|
|
|
II. Работа с разноуровневыми карточками..
Card A
1. Translate the words.
delicious |
|
card
|
|
winner
|
|
yesterday
|
|
balloon
|
|
finish line
|
|
angry
|
|
party hat
|
|
laugh
|
|
bored
|
|
candle
|
|
soon
|
|
dream
|
|
have fun
|
|
pass
|
|
|
испуганный
|
hare
|
|
visit
|
|
|
уставший
|
|
черепаха
|
|
смотреть
|
|
день назад
|
|
быстрый
|
|
слушать
|
|
прошлым вечером
|
|
медленный
|
|
готовить
|
|
много
|
|
отдыхать
|
|
мыть
|
|
подарок
|
|
гонка
|
|
звонить
|
Card B
Task 2. Fill in to be in Past Simple
My aunt … unhappy last Sunday. The weather … terrible. It … cold and windy. Her husband (муж) … not at home. He … at the hospital because (потому что) he … sick (болен). The children … not at school. They … in the living room. The TV … broken (сломан). The children … not only sad, they … angry. The neighbours (соседи) … not happy because her children … too noisy (шумный).
Card C
Task 3. Open the brackets and put the words in Past Simple.
1. What _____ your friends _____ (to do) yesterday?
2. Mr. Smith _____ (to fix) his car yesterday morning.
3. Mrs. Smith _____ (to work) in the kitchen.
4. Mr. and Mrs. Smith _____ (to rest) very well last night.
5. I _____ (not have) history lessons yesterday.
6. _____ you _____ (to talk) to you family yesterday?
7. I _____ (not go) to the cinema last week.
8. _____ you _____ (to watch) TV yesterday?
9. We _____(to visit) our grandparents last week.
10. _____ you _____ (to come) home at six o’clock yesterday? — No, I _____. Yesterday I came from school at eight. I _____ (to be) very tired. After dinner I _____ (to be) very thirty (жажда). I drank two cups of coffee. Then I _____ (to rest).
Task 4. Open the brackets, write questions to the sentences and write them in negative.
1. My mother ________ (to cook) dinner and ________ (to wash) the dishes.
(?)___________________________________________________________
(-)___________________________________________________________
2. She _______ (to be) very tired yesterday.
(?) __________________________________________________________
(-) __________________________________________________________
3. I _______ (to help) mother yesterday.
(?) __________________________________________________________
(-) __________________________________________________________
4. The children _______ (to be) very happy and excited.
(?) __________________________________________________________
(-) __________________________________________________________
***Task 5. Translate the sentences from Russian into English.
1. День был прекрасный. Я была в саду. Я была счастлива.
________________________________________________________________
2. Вчера они были в школе, затем они посетили бабушку.
_________________________________________________
3. Мой друг не был в парке вчера, он был в кино. _________________________________________
4. Мой папа был учеником 20 лет назад. _________________________________________________
5. Мама вчера приготовила шоколадный торт. Он был очень вкусный.
____________________________________________________________
6. На прошлой неделе мальчики играли футбол, затем слушали музыку и смотрели телевизор.
________________________________________________________________________________
III. Рефлексия.
Teacher: My dears! You have worked very hard at the lesson. Good job! Let’s look at the register and analyze our achievements: ___ students have reached Level C, __ students-Level B and ___ students have done their best. I thank you for the lesson and wish you every success in your studies.
IV. Индивидуальное домашнее задание по карточкам.
Teacher: If you haven’t finished all tasks, then you can do some at home. We will continue our work at the next lessons.
Бадыгина Гулия Ринатовна
Казань, гимназия №2
badygina_gulia87@mail.ru