В. П. Кузовлев. Английский язык.
Цели урока:
- развивать умение самостоятельной работы на уроке;
- корректировать грамматические навыки и умения в процессе самостоятельной работы над темой;
- развивать навыки сопоставления и сравнения с имеющимися аналогами и умение пользоваться изученной грамматикой и лексикой;
Оборудование: разноуровневые тесты, карта достижений.
Проект
№ |
Этап урока
|
Время
|
Деятельность
учителя
|
Деятельность
учащихся
|
1.
|
Организационный момент. Целеполагание
|
2 мин.
|
Знакомит с темой урока и целью
|
Ставят себе цель ответить на вопросы, выполнить упр-я, достичь той отметки, которую желают получить за урок
|
2
|
Самостоятельное изучение грамматического материала
|
5 мин
|
|
Изучают самостоятельно теоретический материал
|
3.
|
Работа с разноуровневыми тестами
|
35
|
Помогает включиться в работу, объясняет, если возникнут вопросы по процедуре выполнения теста
|
Выполняют тесты
|
4.
|
Рефлексия
|
2
|
Подводит итог, анализирует таблицу
|
Сравнивают результат таблицы с предполагаемым результатом
|
5.
|
Индивидуальное домашнее задание
|
1
|
Задает задание
|
Желающие записывают
|
Стенограмма урока
I. Организационный момент. Целеполагание.
Teacher: Hello, dear friends! I am glad to welcome you at our lesson. How are you? I am glad you are fine. Today we should recollect the grammar material on the next topic: The verb to be in the Present Simple Tense we’ll go on doing some exercises. And you will appreciate your results yourselves. You will have 40 minutes to work. You can choose your level. There are two of them. Card A is for beginners and Card B is for those who continue to study English language.
Card A:
Tests 1 for those who want to get a “3”
Tests 1-2 for those who want to get a “4”
Tests 1-3 for those who want to get a “5”
Card B:
Tests 1 for those who want to get a “3”
Tests 1-3 for those who want to get a “4”
Tests 1-4 for those who want to get a “5”
Only when you finish a task and have no mistakes you can go on to the next task. You can do the tasks in any order.
II. Самостоятельное изучение теоретического материала
Please, study the theory at your sheets of paper and then you will practice it in exercises
III. Работа с разноуровневыми карточками.
If you have any questions raise your hands and I will come up. In many tests you can’t go ahead if you give a wrong answer. Think more carefully and try another variant then.
Don’t forget to register your achievements in the chart. Good luck!
Card A
Изучите самостоятельно грамматический материал по теме «Глагол to be» в настоящем простом времени, обратите особое внимание на формы глагола в единственном и множественном числах.
Глагол to be — быть, находиться. Употребляется в зависимости от лица и числа подлежащего.
Лицо |
Единственное число
|
Множественное число
|
1 лицо
|
I (я) am
|
We(мы) are
|
2 лицо
|
-
|
You (ты, вы) are
|
3 лицо
|
He (он) is
She (она) is
It (оно) is
|
They (они) are
|
Утвердительное предложение
|
Отрицательное предложение
|
Вопросительное предложение
|
I am
|
I am not
|
Am I ?
|
He is
|
He is not
|
Is he?
|
They are
|
They are not
|
Are they?
|
I am a doctor.
He is a president.
|
I am not a doctor.
He is not a president.
|
Am I a doctor?
Is he a president?
|
«3» Test 1. Вставь нужную форму глагола to be.
- She ____ a girl.
- I ____ a pupil of the fifth form.
- They ____in the classroom.
- Mary ____ from New York.
- The sun _____ very hot.
- Ben _ ___a student.
- Mary and Helen___ _ in the park.
- The apples ____ on the table
- You ____ from my school.
- The USA___ _ a big country.
«4» Test 2. Сделай предложение вопросительным.
- He is angry.
- Ann is pretty.
- They are from Japan.
- They are ready for the lesson.
- This book interesting.
- The children are in the park.
- My brother is small.
- The houses are very big.
- My hobby is reading.
- The birds are on the tree.
«5» Test 3. Вставь нужную форму глагола to be и переведи предложения на русский язык.
- The president _____ elected by the people.
- The USA _____ not a parliamentary monarchy.
- This state _____ a presidential republic.
- Britain ____ a parliamentary democracy.
- They _____ responsible for the government.
- The Queen Elizabeth II _____ the Head of the State.
- Queen’s role _____ ceremonial.
Card B
«3» Test 1. Вставь нужную форму глагола to be.
- She ____ a girl.
- I ____ a pupil of the fifth form.
- They ____in the classroom.
- Mary ____ from New York.
- The sun _____ very hot.
- Ben _ ___a student.
- Mary and Helen___ _ in the park.
- The apples ____ on the table
- You ____ from my school.
The USA___ _ a big country
«4» Test 2. Вставь нужную форму глагола to be и переведи предложения на русский язык.
- The president _____ elected by the people.
- The USA _____ not a parliamentary monarchy.
- This state _____ a presidential republic.
- Britain ____ a parliamentary democracy.
- They _____ responsible for the government.
- The Queen Elizabeth II _____ the Head of the State.
- Queen’s role _____ ceremonial.
Test 3. Поставь слова в правильном порядке, чтобы получились предложения.
- Is/ Denis/ a vet
- Interesting/ books/ very/ English/ are
- Russia/ the/ capital/ is/ Moscow/ of
- Your/ what/ is/ name?
- France/ from/ are/ and/ Brian/ Bob?
«5» Test 4. Составь рассказ о политических деятелей мира, используя таблицу.
Name |
Country
|
Job
|
Hobby
|
Elizabeth II
|
Great Britain
|
Queen
|
Horses, dogs
|
Mitt Romney
|
The USA
|
The candidate for presidents
|
Skating
|
Barack Obama
|
The USA
|
The president
|
Playing the guitar
|
Vladimir Putin
|
Russia
|
The president
|
Judo
|
Dmitry Medvedev
|
Russia
|
The Prime-Minister
|
tennis
|
Tony Blair
|
Great Britain
|
The former (бывший) Prime-Minister
|
Football
|
Juliya Timoshenko
|
Ukraine
|
The leader of opposition.
|
Gardening
|
Mr Smith
|
The USA
|
minister
|
hockey
|
Пример: Mr Smith is from the USA. He is a minister. His (его) / her (ee) hobby is hockey.
IV. Рефлексия. Teacher: You have done much hard work at the lesson Let’s look at the register and analyze our achievements. So you see that still there is much to be done. I thank you for the lesson and wish you every success in your studies.
V. Инднвидуальное домашнее задание по карточкам.
Teacher: You can finish the other tasks at home. We will continue our work at the next lessons.
Ураева Анна Станиславовна
МАОУ «Чердынская СОШ», г. Чердынь
anna_uraeva@mail.ru