О проекте Координаторы проекта Малокомплектные школы
Вы находитесь: ТИО » Английский язык » 5 класс » Помощь людям » Planning a charity concert (Планируем благотворительный концерт)


В. П. Кузовлев М.,2011.
Цели урока:
- Развивать навыки самостоятельной работы
- Развивать умения правильно использовать Present Perfect с предлогами since и for в устной и письменной речи
- Проверить основные знания, умения и навыки учащихся, полученные ими в процессе изучения данной темы.
- Воспитывать любовь к английскому языку
Оборудование: компьютер, учебник, разноуровневые карточки, карта достижений.

Проект урока английского языка по теме:
Planning a charity concert

Этап урока

Время

Деятельность учителя

Деятельность учащихся

1

Организационный момент
Целеполагание

2 минуты

Знакомит с темой урока и целью

Научиться использовать Present Perfect с предлогами since и for

2

Введение новой темы в диалоге

6 минуты

Включает звукозапись диалога на компьютере. Слушает чтение в парах, исправляет ошибки.

Слушают диалог, отвечают на вопросы. Читают диалог в парах.

3

Самостоятельное изучение правила

2 минуты

 

Читают правило по учебнику

4

Самостоятельное выполнение заданий на карточках (А — на «5», В — на» 4», С –на «3»)

30 минут

Раздает карточки. Оказывает индивидуальную помощь, проверяет задания.

Выполняют задания по карточкам. Отмечают свои успехи на карте достижений.

5

Рефлексия

2 минуты

Подводит итог, анализирует таблицу

Сравнивают результат таблицы с предполагаемым результатом

6

Домашнее задание

1 минута

Знакомит с заданием на дом

 Записывают домашнее задание

Ход урокa
I. Организационный момент. Целеполагание.
Teacher: Good morning, students. I’m glad you are fine.
Some children can do something well because they have learned it for a long time.
What can you do well? How long have you done it?
Для того чтобы ответить по-английски на эти вопросы, нам необходимо познакомиться с использованием предлогов since и for в Present Perfect.

II. Прослушивание диалога.
(Стр.46 № 1.)

III. Самостоятельное изучение правила.
Стр.46.

Today you should learn the rule and do the tasks in cards A, B, C.
 If you want to get a “5” you are to do Cards A-C.
 If you want to get a “4” you are to do Cards A-B.
 If you want to get a “3” you are to do Card A.
You will have 30 minutes to work with the cards.
Q: What mark would you like to get today?
 Don’t forget to register your achievements in the chart. Good luck!
 IV. Работа с разноуровневыми карточками.

 Card A

  1. Learning to translate. Учимся переводить.(Activity book p.37 № 1)

Translate to the following sentences.Переведите следующие предложения.

  1. I have read an interesting book.Я прочитал интересную книгу.

00 I have already read this book for. Я читаю эту книгу уже 3 дня.

  1. I have done my homework.
  2. I have done my homework since 5 p.m.
  3. Clare has gone shopping.
  4. She has gone the shopping for two hours.
  5. Jay has watched the new film.
  6. Celia has watched the cartoons for three hours.
  7. Paul has ridden horses since he was four years old.

Children from the class want to take part in the concert.

What can the children do well? How long have they done it? Match the sentences.
(Student’s book p.47 № 2)

  1. John and Cecile can sing really well.
  2. Polly can dance beautifully.
  3. Jack can do tricks.
  4. Andy and Daniel are brilliant painters.
  5. Lee can play the guitar.
  6. Paul can ride a horse well.
  1. They have painted since they were 3.
  2. He has done tricks since he was 9.
  3. He has won several competitions since he was 7.
  4. He has played the guitar for a year.
  5. She has danced for five years.
  6. They have sung in the choir for six year.

 

1

2

3

4

5

6

f

 

 

 

 

 

Card B.

  1. Children from Paul’s class can do a lot. .(Activity book p.38 № 2)
  2. Put in since or for. Вставьте since или for.

_________ten o’clock __________two years
_________six months __________a long time
_________Friday __________I was eight
_________two hours __________April

  1. How long have the children done the following?Как долго дети это делают?

0 Helen plays the piano. She started to play the piano two years ago.
 Helen has played the piano for two years.

  1. Ben and Jim are friends. They became friends in 2000.
  2. Net and Sandra learn French. They started it three years ago.
  3. Daniel is reading a new book. He started it on Saturday.
  4. Paul likes riding horses. He rode a horse for the first time when he was four.
  5. Molly plays football. She started it at 5 o’clock.

Card C.

  1. A teacher from a Lipetsk school talks about the traditions of helping the community. What are the traditions? Что это за традиции?(Activity book p.38 № 3)
  2. In 1987 the children started to collect information for the school museum.

The children ________ information for the school museum since _______.

  1. The museum started working in 1999.

The museum ________ for __________ years.

  1. In 1998 the children made the first concert for veterans.

The children _________ since __________.

  1. We have presented veterans with flowers and other gifts since 2000.

We _________ for __________.

  1. We have helped to clean the lakes for four years.

________________________since _________.
.
V. Рефлексия.
Teacher: My dear children! You have worked very hard at the lesson, I am really proud of you. Let’s look at the register and analyze our achievements: __ students have reached Level C, __ students-Level B and __ students have done their best. So you see that still there is much to be done. I thank you for the lesson and wish you every success in your studies.

VI.Домашнее задание:
AB ex 4.

Анфалова Ольга Владимировна
Учитель английского языка МАОУ «Рябининская СОШ»
anfalovao@mail.ru

Другие новости по теме: